Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Euroopa ja Jaapani autotootjatel USAs head ajad
Euroopa ja Jaapani autotootjatel on USAs head ajad – kütuse hind on langenud ning see suurendab inimeste autoostu huvi, lisandumas on ka teine tähtis argument, üha tugevnev dollar, vahendab Wall Street Journal.
USAs on inimeste autoostuhuvi suurenenud Foto: epa
Dollar on nii euro, Jaapani jeeni kui ka Lõuna-Korea woni vastu tugevenud ning teeb seega Euroopa ning Jaapani autotootjate elu USA turul üsnagi magusaks.
„Nii eurooplased kui jaapanlased hakkavad USA turgu vaatama parema pilguga kui varem,“ lausus Fiat Chrysler Automobilesi peadirektor Sergio Marchionne esmaspäeval toimunud Põhja-Ameerika rahvusvahelisel autosõul.
Analüütikud on hinnanud, et dollari tugevnemine on materiaalses plaanis muutnud globaalset autoturgu, millest võidavad märkimisväärselt just Euroopa ja Jaapani autotootjad.
Tugev dollar julgustab autotootjaid USA turule rohkem autosid viima, pakkuma edasimüüjatele paremaid tingimusi ning panema varem lisavarustuses olnud omadusi standardvarustusse.
Nissan Motor Co plaanib sel aastal toota USA turule rohkem autosid kui varem. Ettevõtte peadirektori Carlos Ghosni sõnul on kasumi suurenemine siiski marginaalne, kuna enamik autosid toodetakse Põhja-Ameerikas.
Unikaalseid vaikuseruume tootev Silen kasutab nüüdsest vaid taastuvenergiat, kuna ettevõtte kestlikumaks muutmine annab eksporditurgudel märgatava konkurentsieelise.